עד כמה קבוצות של כושר קרבי עוזרות - למלש"בים להתכונן לצה"ל?

בני נוער רבים שעומדים בפני גיוס כמהים להגיע ליחידות המובחרות כמו סיירת מטכ"ל, שייטת 13, צנחנים ועוד. הם שמעו לאורך השנים סיפורי מורשת קרב מהוריהם, בני המשפחה והחברים של ההורים ולכן הם חושבים רבות על השירות הצבאי. רבים מהם מעוניינים להתנדב ליחידה שבה שירת אביהם, או קרוב משפחה אחר והם מודעים לעובדה שעליהם לבצע את ההכנות הנדרשות כדי להיות מוכנים למבחנים המורכבים.

אימוני כושר קרבי

המועדים של יום סיירות, ימי גיבוש לקורס טייס, לקורס חובלים, ליחידת דובדבן וליחידות עילית נוספות נערכים בכתה י"ב. לכן ההמלצה היא להצטרף לאחת הקבוצות שמטרתן היא שיפור הכושר הקרבי במהלך כתה י"א, כדי שזמן ההכנה יהיה ארוך מספיק והמועמד לגיוס יהיה מוכן כראוי לימים החשובים של המבחנים.

צוות המאמנים של קבוצות הכושר הקרבי

צוות המאמנים מורכב ממאמני כושר קרבי, אשר השתחררו לא מכבר השירות הצבאי. לאור זאת הם יודעים באופן מדויק מהן הדרישות במבחנים בימי הגיבוש השונים ובהתאם לכך הם מכינים את לוח האימונים. ההיערכות נעשית באופן הדרגתי כדי לא לגרום לפציעות כמו שברי מאמץ ופציעות אחרות. הצעירים המועמדים לגיוס מבצעים תרגילים לשיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק שרירי הליבה, שיפור טווחי התנועה, התנהלות של כוח מתפרץ ועוד.

הסימולציות הן מדויקות כך שהמתאמנים יודעים מה מצפה להם במבחנים והם מתאמנים באופן נקודתי על הפעולות הללו שוב ושוב, כדי לשפר את הכושר ואת היכולות שלהם. הם מעלים את דרגת הכושר בהתאם לסרגל המאמצים, כדי לא להכביד על הגוף.

העבודה המקצועית של המאמנים כוללת הקפדה על ביצוע מתיחות וחימום טרם תחילת האימון כדי להכין את השרירים למאמץ הקרב ובנוסף לכך גם מתיחות לאחר האימון המפרך.

הערך המוסף של העבודה עם המאמנים הייחודיים

מתוך ההיכרות רבת השנים עם הפעילות הצבאית ביחידות השונות, המאמנים מעניקים גם חיזוקים מנטליים וחוסן נפשי לצעירים לפני גיוס. היחס האישי וההכוונה הצמודה מבהירים למתאמנים את הלך הדברים בצבא והם לאט לאט נכנסים לעניינים ומרגישים יותר ויותר מוכנים לימי הגיבוש.

להשלמת המעטפת, מדריך אותם הצוות גם בנושא התזונה האישית. כך הספורטאים יודעים מהו התפריט המאוזן שלהם בימים השונים. תזונה זו משפרת מאד את איכויות האימונים והם מצליחים להגיע לתוצאות מעולות בכל האימונים.

ההבדלים בין אימון קבוצתי לאימון יחידני ללא הדרכה

מלש"בים רבים מתאמנים לבד לקראת ימי הגיבוש בצבא. הם אומנם משפרים את הכושר הקרבי שלהם אך אינם מבצעים את האימונים הנדרשים, שהם מקבילים לאלו אשר יצטרכו לבצע בימי הגיבוש. עקב כך רמת המוכנות שלהם תהיה פחותה מזו של אלו שלומדים עם הצוותים המיומנים והמקצועיים ולכן קיימת עדיפות ללמידה בקבוצות.

נכתב באדיבות Xtrain - מומחים לכושר קרבי